Sophia Nyman

Ridskolechef & Ridinstruktör
sophia@lommaridklubb.se

Sophia har varit anställd på Lomma Ridklubb sedan 2010. Hon är diplomerad ridlärare level II och har en kandidatexamen i hippologi. Sophia är framför allt intresserad av hoppning och har själv tävlat till och med 130. Förutom utbildningen inom hippologi har Sophia även läst pedagogik vid Umeå Universitet.

Susanne "Sass" Svensson

Stallchef & Ridinstruktör
susanne@lommaridklubb.se

Sass har jobbat på Lomma Ridklubb sedan 1995. Hon har både lektioner och jobbar i stallet. Sass började rida när ridskolan startade 1979 och har varit aktiv i klubben på ett eller annat sätt under dessa år. Sass egen häst, Queen Latifah, "Tiffi", född 2007 står i privatstallet. Tiffi köptes som föl och Sass har själv ridit in och utbildat henne. Tiffi tävlas i dressyr.

Sandra Haglund

Ridinstruktör
sandra@lommaridklubb.se

Sandra har varit anställd på Lomma Ridklubb sedan 2016.

Rebecka Ohlin

Ridinstruktör

Rebecka är utbildad hippolog, Svensk Ridlärare Level II och har även arbetat ett år i tävlingsstall i Tyskland. Idag arbetar hon till vardags i ett tävlings- och försäljningsstall där hon rider och sköter hästar från 3 år och uppåt.  Rebecka jobbar på  lördagarna på Lomma Ridklubb.

Kelly Bergman

Erica Hasselberg

ExtrapersonalErica har jobbat hos oss sedan februari 2015. Främst jobbar hon i stallet, men ibland vikarierar hon även som ridlärare för de yngsta. På vardagen pluggar hon ekonomi på Lunds Universitet. Under våren 2024 tar Erica en paus från stallet och reser jorden runt. (Våra hästar hälsar att hon bara blir förlåten för detta om hon tar med sig många morötter hem igen!)

Hannah Delander
Ridinstruktör Barn

Hannah har 3 egna hästar och har haft egen häst sedan 12 års ålder. Hon har tävlat och tränat i hoppning. Hannah är utbildad hästskötare och har arbetat med hästar både i Sverige och i Tyskland med allt från tävlingshästar till uppfödning.
Idag driver hon sitt egna företag där hon bla säljer hästfoder, hästgodis & tillskott, samt håller i träningar för privata ekipage. Hannah jobbar på ridskolan på fredagarna och ibland i stallet när det finns behov.

Camilla

Stefan