Klubbtävlingar 2024

Våra klubbtävlingar är lika mycket till för dig som vill göra debut på tävlingsbanan som för dig med mer riderfarenhet. Klubbtävlingarna är till för alla medlemmar, med eller utan egen häst. Tävlingen är öppen för alla ryttare oavsett åldrar och för både häst och ponny.

Klubbtävlingarna rids i huvudsak med bedömning A:Clear Round, det vill säga alla ryttare med en felfri ritt får rosett. I samband med klubbtävlingarna rids också Seriehoppningen, en serietävling som går under hela året där vinnaren även blir klubbmästare i hoppning. Seriehoppningen rids enligt bedömning A:Inverkan, det vill säga en form av stilbedömning där ryttaren med lägst antal hinderfel och högst inverkansbetyg vinner.

Regler och information
Läs gärna igenom vårt tävlingkompendium där står det mesta man behöver veta om klubbtävlingarna.

för seriehoppningen kan vara bra att läsa igenom.

Regler enligt Tävlingsreglementet
 (TR) tillämpas.

Avgift

Egen häst 100 kr avdrag

Senior 390 kr/ klass

Junior 315 kr/ klass

Avgiften betalas i sekretariatet på tävlingsdagen. Vi ser helst att man betalar med swish.

omgång I
24 mars 2024